Este perioada sărbătorilor și asta înseamnă că magazinele se întrec în reduceri ca să atragă clienți.
Problema este că nu toți comercianții știu să se ghideze după regulile limbii române când formulează ofertele. Cea mai întâlnită greșeală în afișe este, în această perioadă, reducerea negativă.
Prin reducere înțelegem că scădem din prețul întreg al unui produs (adică 100%) un anumit procentaj (10%, 15%, 20% etc.). Din acest motiv nu putem reduce un procentaj negativ.
Așadar avem formulările corecte:
– reducere de 25% la gunoi împachetat
– ofertă: -25% la toată gama de gunoi
… și formularea greșită:
– reducere de -25% pentru gunoiul proaspăt
Vreţi să spuneţi “un anumit procentaj“. “Procent” înseamnă doar “1%”.
Am corectat.
Îți mulțumesc pentru observație.
[…] Această însemnare este precedată de o greșeală pe care am făcut-o aici. […]